School projecten
Wij verzorgen schoolprojecten op maat. Een project kan bestaan uit de volgende onderdelen:
Fysieke weerbaarheid/zelfverdediging en mentale weerbaarheid
Door zelfverdediging, voelen kinderen zich vaak sterker en zelfverzekerder. Ze leren een krachtige houding, een duidelijk stemgebruik, hoe je je grenzen duidelijk aangeeft, hoe je soms juist meebeweegt met een ander en hoe je je zelf kan verdedigen met verschillende technieken.
Samenwerking
Tijdens de samenwerking leren kinderen wat er nodig is voor een goede samenwerking. Dit versterkt het zelfbeeld en het contact onderling in de klas.
Drama
Naast dat drama veel plezier en saamhorigheid brengt, leren kinderen hier veel van. Ze ervaren hoe het is om een emotie echt te uiten, die hij of zij wellicht nog nooit heeft durven uiten. Nu “mag” het echt een keer. Een rollenspel kan ook veel met een kind doen. Wanneer een verlegen kind bijvoorbeeld de rol aanneemt van een koning, zal het kind voelen hoe het voelt om niet verlegen te zijn. Dit kan een grote stimulans zijn om meer zelfvertrouwen te ontwikkelen. Een kind kan zich helemaal uitleven. Het is voor een verlegen of gepest kind dan ook een hele goede opdracht.
Daarbij gaan we kinderen ook laten ontdekken waar hun grens ligt en die van een ander en hoe je daar respect voor hebt. Ze leren hoe je duidelijk “nee” kunt zeggen. Hierbij is lichaamstaal en stemgebruik een belangrijk onderdeel.
Wij kijken goed naar het kind als individu. Elk kind vindt bepaalde rollen lastig of leuk, hier wordt aandacht aan gegeven.
Spellen en gesprek
Door middel van verschillende spellen, leren kinderen te ontdekken wat ze echt leuk vinden, waar ze goed in zijn en wat hun kernkwaliteiten zijn. Ook groepsgesprekken zijn hier een onderdeel van. Ze leren omgaan met gevoelens, gedachtes en de reactie daarop. Elk kind is uniek en elk kind is wel ergens goed is. Het is belangrijk dat kinderen dat zelf ook zien.
Heeft u interesse in een schoolproject? Stuur dan een mailtje naar info@power-methode.nl.